Ni manjkalo zabave in smeha


09.03.2018

Mepijevci so se na Komni naučili poiskati ponesrečenca, zgraditi iglu in poiskati zaklad.

 

Iskanje ponesrečenca

Avtorica in fotografinja: Klara Kandolf, 1. f

 

Ste vedeli, da žolna ni le ptica, ampak tudi naprava, ki z oddajanjem in sprejemanjem signala turnim smučarjem pomaga poiskati ponesrečenca v plazu? Na Komni smo se prav vsi naučili uporabljati žolno, kar nam bo v življenju lahko zelo pomagalo. Pod vodstvom prof. Marije Štremfelj smo se razdelili v pare, žolno nastavili na sprejemanje signala in se podali na iskanje. Hodili smo v smeri, kamor je kazala puščica na žolni, in prišli na kraj najmočnejšega signala. Zadnja lekcija, ki smo jo v tej nalogi dobili, je bila še, kako ponesrečenca natančno locirati, saj si v resnih primerih ne smemo privoščiti napak. Po opravljeni nalogi smo bili presrečni, saj smo se naučili veliko novega.

 

Iglu zgradili z ekipnim delom

Avtorica in fotografinja: Taja Dagarin iz 1. e

 

Ena izmed sobotnih MEPI-delavnic na Komni 2. in 3. marca 2018 je bila tudi gradnja iglujev. Najprej smo se razdelili v manjše skupine, nato pa nam je Andrej Štremfelj pokazal, kako naj se pravilno lotimo gradnje. Potem smo taisti postopek po svojih najboljših močeh poskušali ponoviti tudi sami. Z lopato smo v sneg izkopali ne tako veliko luknjo in okrog nje s smučko zarisali manjši krog. Sledil je dokaj naporen in zamuden postopek izdelovanja sneženih kvadrov, ki jih je bilo treba izkopati iz snega, nato pa jih zlagati drug na drugega v obliko igluja. To delo je v naši skupini pripadlo fantom, dekleta pa smo s snegom dopolnjevala notranjost in zunanjost naše snežene umetnine in skrbele, da se ni porušila. Delavnica mi je bila zelo všeč, saj je bila poučna in je temeljila predvsem na ekipnem delu, ni pa manjkalo tudi zabave in smeha.

 

Iskanje zaklada ali orientacija po mepijevsko

Avtorica in fotografinja: Iva Bostič iz 1. f

 

Poleg izdelovanja iglujev, sondiranja in učenja uporabe plazovne žolne smo se MEPI-jevci preizkušali v iskanju zaklada s pomočjo orientacije po azimutu. Najprej nam je prof. Matjaž Pertot razdelil navodila in kompase, prof. Urša Petrič pa nam je razložila potek iskanja zaklada. Točno lokacijo točk smo poleg računanja azimuta določali z navedenim številom metrov, ki smo jih morali prehoditi od točke do točke. Pri določanju azimuta nam je pomagala vremenska hišica, ki je bila vedno na severu našega orientiranja. Nekoliko nas je ovirala debela plast snega, ki se je pod našo težo udirala. Prvo točko smo določili z azimutom 13°, sledile so le še štiri. Na četrti točki smo z azimutom 260° določili smer zadnje točke, ki je bila oddaljena 13 metrov oz. 23 korakov. Točka se je nahajala zraven manjše smreke, naš zaklad pa je bil skrit v luknji v snegu. Ko smo ga našli, smo ga nemudoma odprli in se posladkali z najdenimi bomboni.



   
         
   

Uporabne povezave

2017 2018 2019
julij avgust september
p t s č p s n
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Sledite Gimnaziji Kranj na:
Facebook
Facebook
YouTube
YouTube
Sodelujemo z: